Είναι καλά φτιαγμένο από τεχνικής άποψης, δεν έχει bugs, τουλάχιστον που να επηρεάζουν το gameplay, και τρέχει smoothly.
Τις πρώτες μέρες, και ακόμα to a lesser extent, είχε θέμα με την υπηρεσία. Οι servers πέφταν συνέχεια και ακόμα και όταν ήταν up είχε queues και αρκετές φορές lag.
Γενικά λόγω φόρτου έχει, τις ώρες αιχμής, υψηλό ping, 250+, όχι όμως unplayable.
To game όμως είναι 10 βήματα πίσω από το D2, σε όλους τους τομείς εκτός από γραφικά (προφανώς) και interface.
Δεν υπάρχουν character builds και skill trees. Όλοι οι χαρακτήρες levelάρουν το ίδιο και έχουν τα ίδια skills διαθέσιμα, με τα ίδια stats. Υπάρχει περιορισμός όμως για τα active skills που μπορείς να έχεις, που είναι 6 συνολικά. Επομένως ανά πάσα στιγμή μπορείς να χρησιμοποιείς μόνο 6 από τα ~25+ skills, και ο συνδυασμός τους είναι το μόνο customization που μπορείς να κάνεις στον χαρακτήρα, πέρα φυσικά απ' το itemization. Ανα πάσα στιγμή μπορείς όμως να τα αλλάξεις, με ένα μικρό cooldown ~20s σαν μοναδική "ποινή". Το κάθε class έχει ένα main stat που εστιάζεις, σε item build πάντα, καθώς με το leveling παίρνεις points αυτόματα και δε τα βάζεις εσύ όπως στο D2. Strength για τον βάρβαρο, Dexterity για monk και demon hunter και Intelligence για τους μάγους. Vitality ανεβάζει life, και προφανώς αρέσει σε όλους.
Τα δε items είναι κάπως μυστήρια. Το damage output για ολα τα classes είναι based στο equiped όπλο, με αποτέλεσμα ένα απλό "άσπρο" με 100 dmg να είναι πιο αποδοτικό από ένα "χρυσό" με 80 dmg και 10 άλλα stats.
Το dropping και farming δεν είναι όπως στο D2. Δεν υπάρχουν runs πλέον. Όταν παίζεις με group δεν αυξάνει το xp. Τα boss δεν πετάνε rare items και ουσιαστικά για MF πρέπει να ψάχνεσαι για random Champions kai Uniques. Αυτό δυσκολεύει το MF πολύ. Παράλληλα, επειδή πετάνε καλά stuff, τα mobs είναι ανελλέητα δυνατά, με αποτέλεσμα να γίνεσαι πολλές φορές 2-shot σε hell/inferno ακόμα και με tanky builds.
Βέβαια ο μέσος player δεν έχει ανάγκη να περιμένει το drop καθώς υπάρχει gold auction house (πέρα από το real money) και μπορεί εύκολα να βρει items στο level του, με τα stats που θέλει. Επομένως συμφέρει καλύτερα να farmάρεις gold παρά items.
Σε πιό advanced φάση, έχει και μερικά ακόμα θέματα.
Έχουν προσπαθήσει να κάνουν όλα τα classes να έχουν κάποιας μορφής damage reduction.
Tο strength ανεβάζει extra armor. Το dexterity ανεβάζει dodge chance που σου επιτρέπει να dodgeάρεις και spells, αν είναι projectile, εκτός από physical attacks. Το intelligence ανεβάζει resists, που πέρα από τα elemental έχει και physical. Tέλος το armor κάνει total reduction του damage, ακόμα και από elemental sources. Ουσιαστικά με late game gear το κάθε class θα έχει τουλάχιστον ένα 50% damage reduction από το armor του και ένα αντίστοιχο ποσοστό από το reduction του main stat. Το αγγούρι το τρώει ο βάρβαρος σε αυτή τη περίπτωση καθώς το reduction έχει diminishing returns και άρα το extra armor από το strength δεν τον βοηθάει τόσο, όσο το dodge που απολαμβάνει ο demon hunter π.χ.. Από τη μιά είναι αναγκαίο γιατί στο inferno σε κάνουν 2-hit τα πάντα, πόσο μάλλον αν δεν έχεις τα reduction. Από την άλλη όμως σπάει class balance γιατί ανεβάζοντας το main stat του παράλληλα παίρνει και tankyness. Αντι να θυσιάσει intelligence ο μάγος, για να βάλει resistance gear, που γινόταν στο D2, φοράει τα πάντα intelligence που του δίνει και damage και resistance.
Εκτός από το defensive ρόλο τα non-main stats δεν βοηθάνε αλλού. Δεν υπάρχει π.χ. chance to hit, που να σε αναγκάζει να ανεβάσεις dexterity. Δεν υπάρχει strength requirement για items, που να σε αναγκάζει να ανεβάσεις strength. Το intelligence δεν ανεβάζει mana pool/regen. Επομένως κάνεις itemization γύρω από dmg/armor, main stat και vitality. Δε πα να δίνει +100 dexterity κάτι, αν βρεις το ίδιο με +10 strength θα το βάλεις στον Βάρβαρο.
Με αυτά τα θέματα, δεν πιστεύω πως θα φτάσει την επιτυχεία του D2. Όταν δεν έχεις character builds να τελειοποιήσεις, θα χάσεις ενδιαφέρον. Αν δεν υπάρχει ενδιαφέρον και γενικά κόσμος να φτιάχνει και να ανεβάζει χαρακτήρες, δε θα δημιουργηθεί economy όπως στο D2. Ενδεχομένως να το συντηρήσει τεχνητά η blizzard, βάζοντας κάθε τόσο νέο content που ανεβάζει το "level cap", και να γίνει ένα ατελείωτο race για το end game, όπως πολλοί λένε για το wow.
btw, αυτά δεν σημαίνουν πως το game δεν είναι διασκεδαστικό. Είναι. Κάηκα αρκετά, πράγμα που δεν το είχα κάνει πρόσφατα με κάποιο game. Είναι όμως ωσάν το cod4 και τα επόμενα. Είναι fun games, καλοφτιαγμένα συνήθως αλλά απλοποιημένα και με steps towards the wrong direction.